Mihai Anghel a vândut 50.000 de tone de grâu românesc din noua recoltă în Iordania pentru 203,75 dolari/tonă

5244910054cbf201b359z-56cebe919f435.jpg

Gabriel Razi 25 februarie 2016
Grupul Cerealcom Dolj, unul dintre cei mai mari jucători cu capital local din agricultura locală, a câștigat o licitație pentru a livra 50.000 de tone de grâu românesc în Iordania la un preț mediu de 203,75 dolari/tonă C&F (preț cu livrare în portul de destinație). Marfa va ajunge în porturile iordanienilor în a doua jumătate a lunii iulie.
„Am luat două vapoare, unul de 50.000 de tone de orz și altul pentru 50.000 de tone de grâu. Sunt primele vapoare din noua recolta”, spune Mihai Anghel, antreprenorul ce controlează grupul de agrobusiness cu sediul central în Segarcea.
Valoarea contractului câștigat de grupul Cerealcom Dolj se ridică la 10,1 milioane de dolari.
Iordania este singura piață extra-comunitară unde livrările de grâu românesc le depășesc pe cele ale Rusiei și Ucrainei, cei mai mari doi producători de la Marea Neagră.
Destinația este una considerată dificilă ca urmare a condițiilor stricte de calitate impuse, astfel că de multe ori autoritățile de Amman sunt nevoite sa repete licitațiile din lipsă de oferte.
Din acest motiv, iordanienii sunt nevoiți și să plătească în plus pentru a atrage atenția comercianților din mediul internațional.
„Prețul este mai mare față de Egipt, spre exemplu, pentru că sunt condițiile de calitate și, în al doilea rând, costul transportului este mai mare, între 7 și 10 dolari/tonă”, spune Anghel.
Un cost minim al transportului de 7 dolari/tonă (6,35 euro/tonă) indică un preț local FOB (marfa încărcată pe vapor) de 196,75 dolari/tonă (178,43 euro/tonă).
„Numai noi am livrat 550.000 de tone de de grâu în Iordania în sezonul 2015/2016”, spune proprietarul grupului Cerealcom Dolj.
Acest volum acoperă aproximativ 50% din volumele comandate de Iordania din piața internațională pe parcursul sezonului curent.
Cererea de grâu a Iordaniei a crescut cu 51% pe parcursul ultimelor cinci sezoane comerciale, arată USDA.
Iordania se numără printre cei mai importanți parteneri comerciali Roaniei pentru grâu alături de Egipt sau Coreea de Sud.
Se pregătește pentru a intra în luptă pentru Egipt
Volumele comandate din piața internațională de Egipt nu l-au lăsat indiferent pe Mihai Anghel. 
Antreprenorul se pregătește să între în competiție pentru licitațiile de grâu organizate și de autoritățile de la Cairo, cele mai competitive competiții pentru grâu din piața internațională și un segment rezervat tradițional marilor grupuri comerciale.
„Am fost agreați pentru a participa la licitațiile din Egipt. Am reușit să luăm autorizație după doi ani de verificări și suntem gata să participăm la licitatii”, spune Mihai Anghel.
O potențială victorie a grupului lui Mihai Anghel la o licitație în Egipt va marca o premieră pe această linie.
Nicio companie cu capital local nu a reușit până acum să câștige o astfel de competiție organizată de achizitorul de stat din Egipt.
„Concurăm și noi. Știu și sunt conștient că putem avea și noi locul nostru”, spune Mihai Anghel.
Egiptenii ies astăzi în piață în căutare de grâu, iar Mihai Anghel spune va înainta oferte în cadrul acestei licitații.
Egiptul s-a afirmat ca o destinație ce ridică semne de întrebare marilor case de comerț în condițiile unor discuții prelungite pe marginea condițiilor de calitate și a plăților întârziate în acest sezon.
Egiptul este cel mai mare importator de grâu la nivel mondial cu volume de import ce depășesc 10 milioane de tone/sezon.
De la producție la comerț
Mihai Anghel a ajuns să își acopere două treimi din afacerile grupului din comerțul cu materii prime agricole, deși el s-a făcut cunoscut în mediul de business românesc ca producător agricol. 
Grupul din Segarcea se bazează pe 25.000 de hectare de teren arabil, dar stâlpul de forță din segmentul de comerț este reprezentat de rețeaua de silozuri din Dolj și facilitatea de export din portul Bechet.
Grupul Cerealcom este cel mai mare proprietar de silozuri și magazii pentru cereale și semințe oleaginoase din Dolj, având o capacitate ce se apropie de 400.000 de tone.
Achizițiile de materii prime ale grupului din Segarcea nu se limitează la integrarea de producție din regiunea Olteniei, ci se întind și în alte puncte principale de producție agricolă de pe piața locală.
Cerealcom Dolj este unul dintre puținele grupuri cu capital local ce reușește să acopere tot lanțul comercial – de la originarea materiei prime din ferme până la export către destinații internaționale.
Grupul fondat și condus de Mihai Anghel, o afacere de peste 100 milioane de euro anual, concurează pe piața românească a comerțului cu materii prime agricole cu jucători multinaționali precum ADM, Cargill sau Nidera, dar și cu afaceri locale precum Agricover sau Brise Group.
 
 
  Urmărește Agrofinanciar pe Facebook: