UPDATE-PUNCT DE VEDERE GLISSANDO

Distribuitorii agricoli Promat, Agroind Cauaceu și Glissando cu afaceri de 145 mil. euro sunt de vânzare

12346720819173644858323922616051n-5788ea0e312cf.jpg

Gabriel Razi 15 iulie 2016
Distribuitorii și comercianții agricoli Promat Comimpex (companie controlată indirect de omul de afaceri Cristi Moldovan), Agroind Cauaceu (afacerea lui Dan Corbuț) și Glissando (compania antreprenorilor Ioan Biianu și Radu Ienovan) sunt de vânzare, potrivit unui anunț publicat pe site-ul companiei americane de consultanță Woodbridge International, specializată în fuziuni și achiziții.
Cei trei distribuitori au avut anul trecut afaceri cumulate de peste 145 milioane de euro și reprezintă puncte de forță în piața de agrobusiness din Banat.
„Cu sediile în vestul României, grupul (de trei companii – n.red.) reprezintă cel mai mare jucător cu acționariat local din sectorul distribuției de input-uri agricole. Grupul constă în trei companii independente, dar sinergetice”, notează anunțul companiei americane de consultanță.
Anunțul „de vânzare” ce se află în prezent deasupra numelor Promat, Agroind Cauaceu și Glissando vine într-un context operațional dificil pentru distribuitorii agricoli de pe plan local. 
Situația a generat restructurări în interiorul mai multor companii locale. Primele semne ale dificultăților au apărut atunci când Cătălin Grigoriu (Comfert Bacău) și acționarii Redoxim și-au predat companiile irlandezilor de la Origin Enterprises.
Nici multinaționalele nu au fost ferite de turbulențe în condițiile în care Cargill a închis în primăvară divizia de distribuție de ignrasaminte, pesticide și semințe, iar canadienii de la Agrium au trecut printr-o restructurare și o repoziționare agresivă.
Cele trei companii scoase acum la vânzare operează cu predilecție în Banat, una dintre cele mai dezvoltate regiuni ale agriculturii locale. 
„Există o bază de aproape 2.000 de clienți loiali pentru produse angro și, de asemenea, sute de clienți de retail”, notează anunțul companiei americane.
Deși toate cele trei companii sunt implicate în piață distribuției agricole, afacerile lor sunt specializate pe axe diferite.
Promat are un focus și în zona agriculturii ecologice, iar Glissando operează și o rețea de 40 unități de retail active în vânzare produselor de fito-farmacie.
Cele trei companii controlează și o rețea de silozuri și magazii pentru materii prime agricole cu o capacitate de stocare cumulată de 150.000 de tone.
Cei trei distribuitori concurează pe piața locală cu jucători precum Alcedo, Agricover sau Brise Group.
Piața românească a distribuției de îngrășăminte, pesticide și semințe este o afacere anuală de peste 3 miliarde de euro, iar în comerțul cu cereale, semințe și boabe oleaginoase sunt rulate alte 6 miliarde de euro an de an.
Punctul de vedere înaintat de Ion Biianu, administratorul Glissando, pe marginea informațiilor prezentate mai sus
Sunt administratorul a trei companii din grupul GLISSANDO (GLISSANDO SRL, CONFMET SA și GLISSANDO GardenCenter SRL) și nu am demarat nici un proces de vânzare a acțiunilor deținute.
Grupul GLISSANDO nu are nici o înțelegere cu Agroind Cauaceu sau Promat Tasnad cu privire la vânzarea celor trei companii la pachet.
Grupul GLISSANDO are 250 angajați și o cifră consolidată de 40 milioane euro. În ultimii trei ani am investit foarte mult (peste 10 milioane euro) în două direcții noi (garden center și siloz cereale), aceste investiții având scopul de dezvoltare și diversificare a afacerii.
Consider că nu este oportun, acum sau într-un viitor apropiat, să discutăm despre vânzarea companiei.
 
De cealaltă parte, reprezentanții companiei americane Woodbridge nu au răspuns pană la momentul editării acestui articol solicitării AgroFinanciar prin intermediul căreia li se cereau explicații privind anunțul public postat pe site-ul Woodbridge începând cu data de 30 iunie și natura relației dintre ei și cei trei distribuitori locali.
 
Așa arăta anunțul Woodbrige vineri, 15 iulie, în momentul în care a fost publicat articolul pe AgroFinanciar.ro
 
În cursul zilei de luni, 18 iulie, anunțul a fost editat pe site-ul Woodbridge. Textul anunțului a înlocuit cuvintele România și Romanian cu Eastern Europe, respectiv Eastern European, a eliminat numele și profilele de business ale celor trei companii românești menționate inițial.
 
În cursul zilei de marți, 19 iulie, anunțul a fost eliminat în totalitate de pe site-ul Woodbridge.
  Urmărește Agrofinanciar pe Facebook: